צוותי ההוראה בגני הילדים
תיאור תפקידים ותכניות פיתוח של הצוות החינוכי בגני הילדים של המועצה
תפקיד | תיאור התפקיד |
---|---|
גננת (מנהלת הגן) |
ניהול הגן על כל היבטיו, הפיזיים והפדגוגיים ואחריות על שלומם של הילדים, בטחונם ובטיחותם. |
גננת מובילה |
ליווי הצוותים החינוכיים וסיוע במתן מענה לצורכי הילדים והצוות. |
סייעת |
שותפות מלאה לנעשה בגן, מילוי תפקיד ארגוני ופדגוגי בהנחיית מנהלת הגן וכן בכפוף לתכנית העבודה של הגן
|
סייעת רפואית |
משרד החינוך מעניק תמיכה של סייעת רפואית לילדים בעלי צרכים ייחודיים, בתחום הבריאות, במסגרת הגן המועצתי. במהלך תקופת הרישום לגן העירוני, יש לציין את הצורך בסייעת רפואית ולמלא טפסים בהתאם. |
צוות רב מקצועי | מפקחים, מדריכים, יועצים חינוכיים, גננת מובילה, פסיכולוגים, צוותים של תכניות חינוכיות. תפקידם לקדם את העשייה החינוכית בגן, במהלך יום הלימודים. |
תכניות הכשרה ופיתוח לצוותי ההוראה
-
תכנית "הכשרת גננת - הגן הדיגיטלי"
תכנית ייחודית בשיתוף משרד החינוך, להשתלמות עבור כל הגננות (לגילאי 4-5) בנושאים הקשורים לתקשוב, מיומנויות המאה ה-21 ופיתוח אוריינות טכנולוגית דיגיטלית. הידע שנרכש בהשתלמות מיושם, במהלך השנה, בפדגוגיה בגן עם הילדים.
-
בית ספר לסייעות
תכנית לפיתוח צוותי הסייעות בגני הילדים המועצתיים. כל סייעת שמשתלבת במערכת החינוכית נדרשת ללמוד 270 שעות בפריסה על פני שלוש שנים בבית ספר לסייעות.
תכנית הלימודים כוללת היבטים התפתחותיים של הגיל הרך, שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים, בריאות ובטיחות בגן, ספרות ילדים, פעילות גופנית בגן, תזונה וחינוך להרגלים, שפה ואוריינות, חינוך לאמנות, חינוך סביבתי, שילוב המחשב בגן ועוד.